Elérhetőségi adatok

1055 Budapest, Szalay u. 7.
Telefon: 3119-800, 3311-773,
Telefax: 3117-867
e-mail: muk@muknet.hu
MÜK Számlaszám: 11784009-20603344

Végrendeleti nyilvántartási díj utalása
esetén: 10900011-00000009-63810001
számú számlára

Végrendeletek személyes benyújtása a
1055 Budapest, Szalay u. 7. szám alatti irodánkban,
KIZÁRÓLAG 9.30 órától 13.00 óráig.

Postán történő benyújtása:
1055 Budapest, Szalay u. 7. Magyar Ügyvédi Kamara

Elektronikus kapcsolattartásra szolgáló elérhetőség:
Magyar Ügyvédi Kamara
MUK
KRID: 131010762

Adatvédelmi tisztviselő

Közlemények

4. oldal

 

2011. június 30. - Ügyvédi fogadónap a Fővárosi Bíróság Polgári Kezelőirodáján

A Magyar Ügyvédi Kamara és a Budapesti Ügyvédi Kamara közös kezdeményezésére a Fővárosi Bíróság az ügyvédi munka megkönnyítése érdekében 2011. július 1-jétől ÜGYVÉDI FOGADÓNAPOT vezetett be a Polgári Kollégium első fokú ügyeket intéző csoportjánál. Ennek keretében az ügyvédek (előzetes, internetes időpontfoglalás után) iratokat tekinthetnek meg a kezelőirodán.

Mellékeljük a Fővárosi Bíróság Elnökhelyettesének tájékoztatását.

Időpontfoglalás linkje: http://www.fovarosi.birosag.hu/idopont_foglalas.html

*

 

2011. március 29. - A Balassagyarmati Fegyház és Börtön tájékoztatója

A Balassagyarmati Fegyház és Börtön az alábbi tájékoztatást az ügyvédek és a fogvatartottak közötti kapcsolattartás megkönnyítése érdekében.

Az Intézet hivatali ideje: hétfőtől-csütörtökig: 08.00-15.00-ig, pénteken 08.00 - 12.00-ig.

Lehetőség van arra,hogy az ügyvédek telefonon előzetesen bejelentkezhessenek, annak érdekében, hogy a fogvatartottal történő konzultálás végrehajtása során várakozási idő a szükséges minimumra csökkenjen. Az előzetes bejelentkezés módja: az Intézet Bűnügyi Nyilvántartó Csoportjánál - egy héttel a tervezett találkozó előtt - az alábbi telefonszámon:

Telefon: + 36-30-701-3186, + 36-35-501-170/101-2111 mellék, Telefax: +36-35-501-182

Az időpont megváltozásáról, esetleges akadályoztatásról az intézetet mielőbb értesíteni kell.

A fentiek szerinti eljárás esetén a rendelkezésre álló három ügyvédi meghallgató helyiség beosztását, a fogvatartottak előállítását végző személyi állomány tevékenységét az Intézet az igényekhez mérten előre tudja tervezni.

Az előzetes bejelentkezés nélkül érkezők esetében a várakozási idő a helyiségek aktuális foglaltságától és a személyi állomány szolgálati leterheltségétől függően alakul.

*

2011. március 28. - a Márianosztrai fegyház és Börtön közleménye

2011. március 28-ától a Márianosztrai Fegyház és Börtönben működik az ügyvédi látogatásokkal kapcsolatos előjegyzés lehetősége. Természetesen előjegyzés nélkül érkező ügyvédeket továbbra is szokásos módon fogadják.

Ügyvédi látogatások munkanapokon 07.00 órától 16.00 óráig biztosítva vannak. Ettől eltérő időpontban a jogszabály által meghatározott esetekben korábbi gyakorlatnak megfelelően biztosítanak látogatási lehetőséget.

Ügyvédi látogatásra előjegyzést kérni napszaktól és időponttól függetlenül az alábbi telefonszámon lehet: 06-27-620-499.

Az intézetben három kulturált ügyvédi látogató helyiség áll rendelkezésre.

*

 

2010. február 8. - Archiválás

Lezárultak a tárgyalások a Microsec Kft.-vel az elektronikus archiválás feltételeinek átalakítása körében.

Az új szerződési konstrukció három vonatkozásban is jelentős előrelépés a korábbi szerződési feltételekhez képest a fizetésben, az ügyvédeket terhelő feladatok egyszerűsítésében, az ügyhátralék feldolgozásában.

A fizetési feltételeket illetően az elektronikus aláírási tanúsítvány fizetési gyakorlatával megegyező rendszer jön létre. Rendkívül előnyös és a korábbiaktól eltérő fizetési lehetőség, az éves díjfizetés bevezetése. Ebben az esetben a szerződő ügyvéd utólagosan, a tárgyévet követően egyenlítheti ki az archiválás költségeit.

Az archiválási feladatokra a Microsec Kft. az igényeket követő díjcsomagokat alakított ki. A csomagokhoz tartozó archiválási kereteket úgy határozták meg, hogy az lehetőséget adjon a 2008. július 1-től felhalmozódott ügyhátralék költségkímélő feldolgozására is. Az egyes csomagokhoz tartozó archiválási kapacitások meghatározásakor a cégbírósági forgalmi statisztikák tényadatait vették alapul. Ez lehetőséget ad arra, hogy megfelelő archiválási csomag választásával a 2008. július 1-től felhalmozódott hátralék előnyösebb pénzügyi feltételek mellett felszámolható legyen.

A tényadatok szerint az elektronikus akták (ügyek) 90%-a 2.5 Mbyte méretet nem haladja meg. Ezért ún. MINI, MIDI és MAXI csomag választható.

MINI csomag: költsége 18 000Ft+ÁFA/év, átlagosan 20 elektronikus akta (ügy) archiválását teszi lehetővé.

MIDI csomag: költsége 48 000Ft+ÁFA/év, átlagosan 80 elektronikus akta (ügy) archiválását teszi lehetővé.

MAXI csomag: költsége 60 000Ft+ÁFA/év, átlagosan 200 elektronikus akta (ügy) archiválását teszi lehetővé.

A csomagok kiválasztásakor minden kérdésben a cég munkatársai az ügyfelek rendelkezésre állnak.

Felhívjuk a figyelmet arra a további kedvező lehetőségre is, hogy ügyvédi felhatalmazás esetén  a Microsec Kft. gondoskodik a cégbírósághoz benyújtott elektronikus akta automatikus elhelyezéséről is a minősített archiválást biztosító archívumában, tehát a megbízó ügyvéd mentesül az elektronikus akta cégbírósági benyújtását követő archiválási tennivalóktól.

Nem hagytuk figyelmen kívül azoknak az ügyvédeknek az érdekeit sem, akik már eleget tesznek archiválási kötelezettségeiknek és korábban szerződést kötöttek a Microsec Kft-vel. A Kft. vezetésével olyan megállapodásra jutottunk, hogy ezeket a felsorolt feltételeket visszamenőlegesen a már megkötött szerződésben, ha az ügyvéd ezt kívánja, érvényesítik.
Végezetül tájékoztatjuk kollegáinkat arról is, hogy erről az új szerződési formáról a Microsec Kft. ügyfelei a cégtől előzetes tájékoztatást kaptak. Megállapodásunknak megfelelően a Net-Lock Kft. ügyfélköre is hasonló feltételekkel veheti igénybe a szolgáltatást.